Efter midsommar åker ett gäng med aktiva från IK Wega till Norge för att delta på sköytecampen i Skien. Här skall de aktiva få utveckla sina färdigheter på Short Track, samt att vi utbildar ledare för framtiden med inkluderande short track.
Lördag morgon så åker Olle Nyström Eliasson, Harry Ivarsson, Sebastian Larnefelt Törnkvist, Siri Thompson och Solvej Bodin, tillsammans med ledarna Nikie Hallenberg, Sander och Bent Erik Brenden för 5 dagars träningsläger i Norge.
Ett 80 tal aktiva skall under 5 dagar utveckla sina färdigheter på short track under ledning av kunniga tränare och ledare.
Vi ser fram emot spännande, lärorika och utmanande dagar i Skien.